LOVEEEE NIEUW ZEELAND. - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Merle Maas - WaarBenJij.nu LOVEEEE NIEUW ZEELAND. - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Merle Maas - WaarBenJij.nu

LOVEEEE NIEUW ZEELAND.

Door: Merle

Blijf op de hoogte en volg Merle

11 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Nelson

Kiora!
Hoe gaat het met m'n lieve familie en vrienden in Nederland?
Ik heb het in elk geval erg goed.
Hier komt mijn story van de afgelopen maand..

6 December: Met Sebastian, Christiaan en simone bij Sebastian gaan zwemmen. Ja Ja je kan hier nu heerlijk zwemmen... jaloers?? (haha)
7 December: 's ochtends had ik dance practise met Emily & Hannah.
's middags ben ik naar Lisa's huis gegaan. Toen ik thuis kwam stond daar een geweldige doos met sinterklaascadeautjes klaar voor me van mama. Thanks mammie..! Love u!
's avonds ben ik met m'n host sister & brother naar een heel cool concert geweest. We stonden bijna helemaal vooraan!! Hoe cooLl??? Ik heb echt gedanst dat wil je niet weten..!
8 december: Simone, maggi, Christiaan en Lisa kwamen langs. We hebben heerlijk een hele zak perpnoten op gegeten. Iedereen houd hier echt van pepernoten (and so do i haha). 's avonds ben ik met Hector en Lisa naar de film geweest. Het was een Horror movie... echt mijn ding,,(NOT).Toen nog even Town in geweest.
9 december: Alle examens waren afgelopen en we moesten voor het laatst in ons schooluniform op school komen voor een halve dag. Was wel leuk om nog even met z'n allen te zijn. 's middags moest ik onze dans oefenen want..... ik zou 's avond met 2 andere meisjes en onze school live band optreden op de prijsuitreiking 's avonds. Daarna ben ik nog even naar Lisa gegaan.
's avonds was dus pricegiving.. ik scheet ondertussen natuurlijk alle kleuren in m'n broek omdat ik voor de hele school+ouders+frienden+familie moest dansen..! Naderhand kreeg ik veel complimentjes dus het zal wel goed zijn gegaan. Op die avond kreeg ik ook een award uitgereikt voor m'n dansen ...! aaa ik een award! had ik echt niet verwacht. Op het OZL heb ik helaas nooit een award gekregen.. maarja eens moet de eerste keer zijn hea!
Na de uitreiking heb ik nog een tijd met Michael rondgehangen en toen heeft hij me netjes thuisgebracht.
10 december: De hele dag met m'n hostfamilie op de gokarts track geweest,,, dat doen zij namelijk als sport. Echt iets voor mij....(NOT).
Ze willen nog steeds dat ik het ook probeer maarja zie je je dat voor je?? naaah.
11 december: Van 10 tot half 12 zaten we in de kerk. Daarna hadden we een lunch met Marian's werk.
Aan het einde van de middag gingen we naar de verjaardag van m'n nichtje.
13 december: De hele dag bij Lisa geweets. 's avonds was er een soort van welcome back party voor lisa's broers die terug kwamen van de Uni.
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAUW WAT ZIJN DIE BROERS KNAP ZEG. ik stond echt te kwijlen hahah nee zo erg was het ook weer niet maar je snapt wat ik bedoel(toch?)
14 december: Met Lisa en Debbie naar de mall geweest. Debbie liet haar neus piercen haha!
Toen zijn we naar Lisa's huis gegaan. Daar hebben we 2 films gekeken. 27 dresses & the lion king (hoe oud waren we ook alweer??).
's avonds heb ik met m'n hostsis 'Home alone' gekeken. Blijft leuk ookal heb ik die echt al 100 keer gezien.
15 december: Met lisa en een aantal Maori vriendjes van haar op pad geweest. Die praten echt zo " what's up bro?" echt geniaal.
Aan het begin van de avond gingen liz en ik christmascarols zingen bij liz's church.
Daarna gingen we nog even naar lisa toe en hebben we even met haar broers gepraat enzo.
Op het einde van de avond kreeg ik nog even een wauwie lach van een van die broers hahah.. dat was echt WAUW.
Niet dat jullie dit willen weten maar toch.
16 december: met Simone en Sebastian town in geweest. 's avond met m'n hostfamily 'home alone 2' gekeken.
17 december: Het regende echt de hele dag ...het deet me haast even denken aan nederland..
18 decemberL Eerst met lisa en haar broers naar de mall geweest. Daarna kwamen maggi, simone, sebastian, Aurelie(Belgium.. ook afs maar dan van een andere chapter) me ophalen en zijn we town in geweest. Na town hebben we 'the notebook gekeken'. Na geBBQed te hebben gingen we town weer in. Daar was een heel cool evenement op de top van de berg met allemaal candels enzo heel cool.
's avonds bleef ik bij Simone slapen.
19 december: De hele dag bij maggi thuis geweest met de hele afs crew.
's avonds met m'n hostbro diner gemaakt en een film gekeken.
20 december: Naar de mall gegaan. Daar had ik afgesproken met Seb(astian). Later kwamen ook Aurelie,Simone and maggi. We hebben toen heerlijk genoten van een lunch bij Subways. Toen zijn we opweg gegaan naar het zwembad.
21 december: Met m'n hostsis and m'n nichtje kerstkaarten gemaakt.
's middags lekker in ons zwembad gezwommen. Helaas heb ik toen m'n mobiel ook een duik laten nemen. Slimme jimmy ben ik ook.
's avond met n'n hostparents naar de film 'Hatchi' gekeken. Als je een jankfilm zoekt kijk die!
22 december: Pepernoten en andere hollandse lekkernijen gemaakt en die samen met een zelfgemaakte kaart gegeven aan de familie Tamihana (lisa's familie). Dat is de liefste/leukste familie die er is. En ze zijn allemaal zulke goeie vrienden. Ik word altijd begroet door iedereen met een dikke hug.
rond 4 uur ben ik met lisa en haar broers op pad geweest.
's avonds hebben we bij de tamiha's nog een filmavond gehad.
23 december: Met lisa town in geweest en daarna bij haar thuis geweest. She is my bestfriend here.
24 december: Wat kerstige jobs gedaan. 's avonds lekker bij de Mac gegeten met m'n hostfamilie en toen ben z'n allen opweg naar town. Daar gingen we Christmascarols zingen. Toen het donker werd was het zo cool! Het was bij de cathedral en lopen trappen naartoe(the cathedral is on a hill) en op die trappen stonden allemaal mensen met candels christmas carols te zingen. Heel mooi.
Ik kwam daar maggi en simone ook nog tegen waar ik een tijd mee rondgelopen heb.
25 december: KERST! Het was best wel een leuke dag ondanks dat ik m'n eigen familie natuurlijk wel erg miste. 's ochtends deden we cadeautjes onder de kerstboom. Waaauw wat heb ik veel cadeautjes gekregen zeg! niet normaal!
Daarna hadden we kerstontbijt met familie en vrienden.
's middags hadden we nog een aantal andere cadeautjes rondes en hebben we heerlijk gezwommen in onze pool. Gek idee hea? 's avonds hadden we een heerlijk kerstdiner.
26 december: Met m'n hostsis naar de mall geweest en heerlijk geluncht.
Toen opweg naar lisa. Daar ben ik tot 6 uur gebleven en toen lekker thuis eten en een film gekeken met m'n hostfamilie. Om 9 uur ging ik weer opweg naar de Tamhina's die een filmavond hadden.
De hele familie gaven me toen een hele mooie ketting met een kaartje met daarop 'Dear Merle, Thanks for being an awesome friend to all of us. May the true gifts of christmas be yours. Love, Joy, and Peace.
Arohanui,
Gordon,Chrissie,Joseph,Samuel &lisa'
how cute!!??
Ze hebben ook voor me gebeden. Een hele bijzondere ervaring die ik nooit meer zal vergeten.
Echt vrienden voor het leven.
Na iedereen een driedubbele hug gegeven te hebben ging ik uiteindelijk naar huis (1:30).
27 december: Simone en sebastian kwamen langs bij mij thuis.
28 december: Met andrew,Matthew en carl naar Harry potter 7 geweest.
Ik vond 3 jongens toch wel wat veel moest ik zeggen.. het werd een beetje irritant.Geen aanrader.
29 december: Naar lisa's huis geweest. Ik heb de badkamer voor ze schoongemaakt. Ja ja dus ook de wc en het doucheputje enzo hahah wat een heerlijkheid. Maar ik deet het graag voor hen.
's avonds hadden liz en ik een filmavond bij Ami thuis.
Liz en ik hebben nog bijna ami's huis afgebrand met de popcorn die we probeerden te maken.
30 december: Met Lisa, lisa's vader en lisa's broers een aantal liedjes opgenomen in een studio. Het is best wel een heel cool geworden!
Rond 4 uur was ik weer thuis. Marian's vader en vriendin kwamen over vanuit Auckland. We hebben heerlijk gedineerd en daarna een film gekeken.
31 december: We gingen samen met m'n hostmother,hostbro,marians vader+nieuwe vrienden, m'n hosttante en m'n nichtje opweg naar Abel Tasman national park.
We namen eerst de watertaxi naar een bay. Daar begon onze wandeling. Het was een vrij lange maar geweldige wandeling. Het was allemaal zo prachtig.. net een sprookje!
Aan het eind hebben we nog heerlijk op het strand gelegen en gezwommen in de zee. Toen weer opweg naar huis. 's avonds ging ik eerst bowlen met lisa, haar broers en vrienden van haar broers. Het was super! & ik ben niet eens laatste geworden!
(bowlen is niet echt een talent van mij). Na het bowlen gingen Lisa, Ange en ik naar een party bij michael thuis. We hebben een super party gehad. Lisa was de eerste die ik nieuwjaar wensten.
's nachts kwamen lisa's broers ons ophalen en zijn we naar hun huis gegaan. Daar hebben we nog een soort van door gefeest en toen zijn we lekker gaan slapen na een prachtig avondje. Happy new year trouwens allemaal!
01 januari: Lekker fris en fruitig opgestaan in het nieuwe jaar (helaas viel dat een beetje tegen haha). Sam en ik hebben lunch gemaakt voor het hele gezin.Toen moest ik goodbye gaan zeggen tegen de tamihan's die vertrokken naar het noordereiland.
Eerst zouden ze daar voor altijd blijven maar nu willen ze misschien terugkomen in een aantal weekjes en hier in nelson blijven totdat ik ook wegga in juni/juli. Hoe lief?!
Ik kwam thuis helemaal in tranen aan maar iedereen heeft me goed getroost.
02 januari:Familie kwam langs.'s avonds met marian, Jodi en Devon naar de film geweest en toen uiteten bij de thai.
3 januari: Naar sebastian,m'n gekke peruaantje, gegaan. 's avonds uiteten geweest met simone en naar de bios geweest. Ik ben ook bij haar blijven slapen.
4 januari: Met Simone town in geweest. Leuke Christenen ontmoet in town. 's avonds een uur met lisa gebelt ( o noooo dat zal m'n hostfamilie niet zo leuk vinden OEPS!)
5 Januari: Ik moest gedag gaan zeggen tegen Simone en sebastian want voor hen zat het exchangeyear er al weer op. M'n tranen kwamen er weer in vloedgolven uitstromen. Wat ben ik toch een heerlijke huilenbalk:)
Na het goodbye ben ik met de mensen die ik de dag ervoor ontmoet had gaan lunchen en we hebben lekker gekletst. 's avonds had ik even een meidenavondje met marian en georgia.
6 januari: Werd ik wakker gesmst om half 7 am door sebas,een vriend die ik ken uit nl, die nu in zuid afrika zit. Altijd fijn zo'n vroeg smsje als je echt een ochtend mens bent!
's middags met georgia gewiit.. het was wii sport. Wauw ik was opeens heel goed in sport.
Bowlen ging opeens ook een stuk beter..
7 januari: Met Debbie een filmmarathon gehouden.
's avond hadden we een bbq met de hele family. M'n neefje van 3 noemde mij zijn girlfriend.Cutie is het ook! Dus nu is m'n boyfriend Luce.. en hij is 3 jaar. Meestal is ouder meer mijn ding maarja..
8 januari: Met de mensen die ik laatst in town had ontmoet naar het strand geweest.
's avonds naar debbie geweest om een film te kijken.
Aan het einde van de avond kwamen Jason en Liam me ophalen en zijn we bij katies huis gaan chillen.
9 januari: 10 uur: CHURCH TIME!
's middags met vrienden en familie naar het strand geweest.
10 januari: De hele dag met Jason gechillt . Hij zegt dat hij met me wilt trouwen hahah hoe vind je die?! Dat wordt hem niet hoor wees maar niet bang (mama&papa).

Zoals jullie hier wel een beetje kunnen lezen heb ik het heel erg naar m'n zin hier in Nieuw Zeeland. Ik heb hier helemaal m'n plekje gevonden. Ik ben hier ook een stuk zelfverzekerder geworden wat een aantal van jullie vast fijn vinden om te horen.Ik hoop maar dat ik nieuw zeeland los kan laten aan het einde van m'n exchange year.
Nieuw zeeland is het beste besluit wat ik ooit genomen heb! En ik wil graag de mensen bedanken die dit mede mogelijk hebben gemaakt!

Dikke hug!
Merle








  • 10 Januari 2011 - 12:14

    Elise:

    Aaah lieve Mer!
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt daar! ondanks dat ik delen al op msn had gehoord vind ik het elke keer weer leuk als je het hier ook schrijft!
    Nou lieve Mer, geniet er van en tot snel!
    xxxxx

  • 10 Januari 2011 - 14:19

    Lottee:

    Haai Merlie,

    jeetje wat een lang verhaal!! maar wel echt leuk:) ik vraag mij alleen af wat gokarts track is?? of is dit nou een hele domme vraag hihi?
    echt leuk dat je een gezellige kerst hebt gehad, en ook lief van je vrienden dat ze je een ketting hebben gegeven! echt leuk:)
    enjoy!

    kusjees

  • 10 Januari 2011 - 15:39

    Oma En Opa:

    Lieve Merle,

    Geweldig, jij zou zeggen WAUW
    wat een verslag !
    We zijn er echt voor gaan zitten en
    met plezier !
    Ook voor jezelf straks een echt dagboek/
    naslagwerk.
    Wij zijn hier de sneeuw kwijt, lijkt vandaag zelfs al een beetje op het voorjaar.
    Zal je binnenkort een meer uitvoerige
    mail sturen.
    Tot zolang, veel liefs uit Laren
    Oma en Opa

  • 10 Januari 2011 - 17:28

    Sofie:

    AAAH IK WIL DIE LUCE ONTMOETEN!!! haha pepernoten zijn altijd goed he! xxxxxx love yu

  • 10 Januari 2011 - 18:21

    Jose:

    KIPPEVEL!!!!!!

    Geniet ze stoere nicht!!
    Dikke kus

  • 10 Januari 2011 - 19:44

    Henriette:

    lieve Merle,
    Geweldig leuk,uitgebreid verslag. mooi die mix van engelse en nederlandse woorden. we vonden het erg leuk om op 1e kerstdag nog even contact met je te hebben gehad via skype. We hebben jullie gemist maar weten ook dat jij en Sofie het heel goed hebben. Geniet!
    kus van (tante) Henriette

  • 10 Januari 2011 - 21:16

    Je Vader:

    Hallo lieve dochter.

    Het valt me op dat ik vrolijk word als ik lees wat je allemaal opschrijft. Je bent pas een Half jaar weg en je bent daar al zo "thuis".
    Je rolt van de ene leuke ervaring in de andere. Geweldig dat je er zo vol ingaat.
    Dat je zo met open armen en een open hart je medemens tegemoet gaat.
    Dan ontvang je Big Hugs.
    Echt contact Merle daar gaat het om in het leven.
    Ben zo trots op je.

    Verry big hug.

  • 11 Januari 2011 - 16:17

    Auntie Marjan:

    Hee lieve Merle,
    Ik ben, net als je vader, ook HEEL trots op je! Wat super dat je het zo ontzettend fijn hebt. Wat leer je veel, in alle opzichten. Ben ook blij dat er voor je gebeden wordt, dat je naar de kerk gaat en leuke Christenen ontmoet (las ik dat goed?). Helemaal bekeerd kom je terug denk ik?! Geniet meid! Wat super om je te zien op Skype met Kerst. We hebben jullie zeker gemist maar nu hadden we wel meer kans op de mooie bingo-kado's. Dat snap jij wel. Liefs xxxx

  • 11 Januari 2011 - 22:40

    Leontine:

    Ha lieve Mer, wat heerlijk dat je meer zelfvertrouwen krijgt. Blijf maar lekker lachen, huilen en bidden. Blijkbaar doet jou dat heel erg goed. Liefs uit Adam

  • 23 Januari 2011 - 12:26

    Jacqueline Bornebroe:

    Ha lieve Merle,

    Wat een prachtige foto's. Zo te zien heb je het heel erg naar je zin en maak je heel veel leuke dingen mee. Ik hoorde dat je moeder snel bij je op bezoek komt. Heel veel plezier met elkaar, geweldig dat je haar alles kunt laten zien. Lieve groetjes van Arend, Elise, Rein en Jacqueline

  • 23 Februari 2011 - 21:27

    Jacqueline Groenewol:

    Ha die Merle!
    Nu Inga en Hans op bezoek. We moeten wel heel veel aan jullie denken met al die akelige aardbevingsbeelden op de televisie. Wil je e riets over schrijven????!!!
    Ongetwijfeld ook de groeten van Dorien (nu aan het skieën) en Arne (drukke student in Groningen).
    Groet en liefs,
    Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Merle

Op dit weblog ga ik bijhouden wat ik allemaal mee maak in het o zo verre Nieuw Zeeland.

Actief sinds 26 Juli 2010
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 22421

Voorgaande reizen:

28 Juli 2010 - 28 Juni 2011

Op uitwisseling in Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: