purple hair en huisarrest in nz. - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Merle Maas - WaarBenJij.nu purple hair en huisarrest in nz. - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Merle Maas - WaarBenJij.nu

purple hair en huisarrest in nz.

Door: Merle

Blijf op de hoogte en volg Merle

27 April 2011 | Nieuw Zeeland, Nelson

Joehooe! Zijn jullie me nog niet vergeten? Hopelijk niet want ik heb veel te lang niet op m'n blog geschreven! Oeps.
Laten we maar beginnen met maart.Ik zal de hoogtepunten beschrijven.
03-03-11: M'n hostmom was jarig! Ook had ik m'n eerste volleybalwedstrijd. Het ging eigenlijk helemaal niet zo slecht ook al zeg ik het zelf! zelfs een paar punten gescoord. Wat ben ik toch een sportief wonder:D!
04-03-11: Na school opweg naar Nelson om daar met m'n neef,nils, en zijn vriendin,Sandy, af te spreken. Eerst zijn we gezellig wat gaan drinken in een cafee. Daarna gingen we naar een officiele rugbey game kijken wat ook wel erg vet was! Leuk om zo met je franse neef af te spreken in Nieuw Zeeland en dan engels te praten haha. We kwamen daar lisa's moeder en broer,sam, (waaaaa mooie lach) ook nog tegen waar we even mee gezeten hebben.
Nog eventjes uit geweest en daarna weer op naar huis.
05-03-11: Naar Lisa geweest. 'S avond had ik een filmavond met vrienden bij mij thuis.
06-03-11: CHURCHT TIME and chillen met m'n hostfam.
08-03-11: Na school ging ik op m'n fietsje opweg naar Lisa. Onderweg kwam ik Sam tegen die zonder t-shirt aan het hardlopen was AAAAAA ik viel bijna van m'n fiets af haha! 's avonds was ik uitgenodigt voor een bbq bij een vriend van Sam. Wat een heeeerlijke avond zeg. Sam heeft me geholpen met piano (de gozer kan echt alle mogelijke muziekinstrumenten bespelen en ook nog eens zingen!). We hadden ook een heerlijk diner en aan het einde lekker uitbuiken in de jaquesy.
09-03-11: Met een aantal vrienden en sam gebowld. 's avond nog een film gekeken bij Lisa thuis.Toen moest ik afscheid nemen van Sam want hij zou de volgende dag weer naar Christchurch vertrekken(waar hij studeerd) SAD SAD SAD =(.
10-03-11: we hadden weer een volleybal wedstrijd .. omdat we allemaal beginners zijn is ons team vergeleken met de teams die al jaren bestaan heel erg slecht en lijkt het net of je naar een comedy zit te kijken hahah.
11-03-11: film avond in Motueka(dat is hier 20 minuten vandaan). Ik was vergeten te vertellen aan m'n hostparents dat het in motueka was dus ik smste toen ik daar al was... en daar waren ze niet helemaal blij mee haha. Snap ik ook wel hoor.
12-03-11: te horen gekregen dat ik huisarrest had. Haha dat had ik serieus nog nooooooit gehad haha.. nieuwe ervaring.
Gelukkig mocht ik wel vrienden bij mij uitnodigen. Dus er kwamen meteen wat vriendinnen van school me opvrolijken :).
13-03-11 tot 20-03-11: Ik had dus huisarrest... gelukkig kreeg ik elke dag bezoek van vriendinnen/vrienden =D wauw.. dan voel ik wel dat ik hier hele lieve vriendinnen en vrienden heb die er ook voor me zijn als het wat minder gaat.
21-03-11: Met Vera afgesproken in Nelson. vera is een meisje die ik ken vanuit Nederland dus dat was wel super vet. 's avond nog even naar lisa geweest op m'n fietsje. Ik was perongelijk m'n helm vergeten haha (JAJA JE MOET HIER EEN HELM OP!)
22-03-11: De hele middag bij Lisa thuis gweest en 's avonds ging ik naar youthgroup met een aantal vrienden.
23-03-11: 's avonds kwam Jared(een vriend van Sam) me ophalen en zijn we naar zijn huis gegaan. Hij heeft me de hele avond geholpen met m'n composition. Dat zal ik even uitleggen... ik moet voor muziek een composition maken.. dus een eigen lied in elkaar flansen met verschillende muziek instrumenten enzo. Jared is heel muziekaal en zit op het conservatorium enzo dus kon me goed helpen =D.
24-03-11: Naar Lisa gegaan. En daar gekookt voor de familie. Ik heb het voor elkaar gekregen op de spagetti te verbranden.. wat een ongelovelijk kook wonder ben ik toch!! =D.
's avonds kwam Debbie(een andere vriendin) langs en hebben we een filmavond gehouden.
25-03-11: Eeerst met een vriendin van school gechillt en 's avonds uit geweest met lisa en een aantal andere vrienden. Geweldige avond gehad.
26-03-11: wakker worden bij lis. 's avonds een family-film-avond met pizza en appelmoes!
27/28-03-11: opgetrokken met vriendinnen van school en Lisa.
29/30: bij lisa thuis geweest om haar te helpen met schoonmaken enzo.. (we moesten haar huis schoon krijgen omdat ze ging verhuizen. Ook nog youthgroup gehad en woensdagavond kwam Jared me weer ophalen om me te helpen met de compositie.
31-03-11: Met m'n schoolvriendinnen voor drama geoefend. We moesten oefenen voor ons toneelstuk waarin ik Romeo speel.
Toen op naar volleybal!
Na volleybal kwamen Lisa en Michael langs en gingen we singstarren de hele avond/nacht!
01-04-11: Vrij van school!! Eerst drama geoefend .. love it. Met 2 vriendinnen geluncht en met hen naar town geweest.Zij lieten allebei een piercing zetten hahah serieus nu hebben al m'n vriendinnen hier een piercing. Na town met hen naar het strand geweest in de avond. Druk dagje!!
02-04-11: M'n hostsisters 17th birthday party! we gingen paintballen met een groep van 30 ofzo.. super vet! 's avond had ik een sleepover bij een schoolvriendinnetje van me. En.... m'n haar geverft hahah. Het is paars. hahaha nee hoor grapje! paars is niet helemaal mijn kleur.
03-04-11: huilend opweg naar Lisa omdat het haar laatste dagje in Nelson was. Wat ik niet wist was dat ze al uit het huis waren en dat ze hun laatste nachtje sliepen bij lisa's oma. Dus ik liep haar huis binnen helemaal huilend, stonden daar die nieuwe bewoners.. dus ik nog meer huilen hahahaha GENANT!!
De nieuwe bewoners vertelde me dat ze bij lis's oma waren dus ik daarheen. Daar een leuke maar emotionele dag gehad.
04-04-11: Lisa en haar familie kwamen naar school om me dag te zeggen.. BAH BAH EMOTIONEEL.. ik ben echt een jankpersoon haha.
Na school hebben m'n school vriendinnen me opgefleurd.
07-04-11: een international dance! dus een soort van disco voor alle internationale mensen. Suuuuper vet natuurlijk.
08-04-11: m'n EERSTE DRAMA OPTREDEN! waarin ik dus romeo speel..! Het ging super goed =D
09-04-11: Ik moest optreden op het shakespeare festival als Romeo. Het was zoooooo vet!! i love drama! ook super veel complimentjes gekregen.. krijg je dan toch wel zelfvertrouwen van.
Na een hele dag drama ging ik naar huis. Michael kwam daar en we hebben gezellig samen gekookt en gegeten. Daarna opweg naar Ada en caroline(schoolvriendinnen) om daar een sleepover te hebben.
10-04-11: Met m'n hostmom en sis town in geweest. 's avond met Jared en Joe(lisa's andere broer die hier voor een aantal dagen was) gebowld.
2e geworden...! was ik best trots op aangezien ik een ramp ben ik bowlen :D.
11-04-11: met Michael naar de mall geweest om voor hem te shoppen. Ik zag een heel leuk overhemd hangen dus ik gaf dat aan hem...
dus ik zei: LAAT ZIEN LAAT ZIEN :d
hij: uhm.... nah.. het zit wel erg strak..
ik: aaaa nee het valt vast wel mee...
dus hij laat het zien.. bleek het een vrouwenblouse te zijn hahaha het zag er zooo hilarisch uit.. hij is namelijk geen petieterig jongetje haha. LOL.
12/13/14: een uitwisselingsvriendin kwam een aantal nachtjes bij mij logeren. Zij verblijft ergens anders in nz.. en ik ken haar van al de afs kampen. Het was heel erg gezellig! veel gedaan. Nelson laten zien, de mooie stranden laten zien en haar kennis laten maken met m'n vrienden.
16-04-11 tot de 25-04-11: Naar HAMILTON!!!!! om lisa en haar familie op te zoeken. We hebben een geweldige tijd gehad.
-Veel van het mooie groene hamilton gezien.
-het grootste winkelcentrum van nieuw zeeland gezien(in hamilton)
- naar natural hot pools geweest(die stinken naar scheet maar die erg lekker warm zijn.Eeen aantal chinese vroegen of ze met ons op de foto mochten.. alsof we een atractie waren ofzo haha.
-naar de bios geweest
-gebowld
-naar geweldige kerken geweest die echt amazing waren en ook zijn.Super leuke/hippe kerkdiensten met christelijke rock bands enzo.Dus helemaaaaaal niet saai.
-een aantal keeer uit geweest.
-gechillt met mensen van de kerk
- een sleepover gehouden met de hele familie.
-We hadden een party waar je verkleed heen moest dus lis en ik gingen als siamese tweeling dus we zaten de hele avond aan elkaar vast wat hilarische stuaties opleverden.
26-04-11: Met michael en een vriend van hem gechillt. In de avond met hen een ongelovelijke chickflick gekeken hahah hoe ik dat voor elkaar heb gekregen met 2 jongens haha.

Morgen vertrek ik met m'n hostsister en een vriendin van school naar Auckland voor een aantal daagjes shoppen. Niet dat ik nog veel geld over heb maar toch leuk haha. Na een aantal daagjes met de trein naar Wellington. We gaan met de trein om zo ook een beetje te zien van het noordereiland. Na een aantal daagjes in wellington komen we weer terug naar Nelson.

zoals jullie wel lezen heb ik een heel zwaar leven......!
Nog 2 maandjes en dan kom ik ik al weer naar huis. Toch wel snel gegaan hea? Aan de ene kant ben ik wel klaar om weer terug te gaan omdat ik voel dat ik wel een beetje 'klaar' ben met school. Niet dat ik het er niet naar m'n zin heb maar ik voel dat ik klaar ben voor m'n studie. Ook heb ik natuurlijk veel zin om jullie allemaal weer te zien! maaaaaaaaaar aan de andere kant ga ik m'n lieve familie en vrienden hier ontzettend missen. Ik voel me hier ook helemaal thuis.. dus ik ben benieuwd hoe ik me ga voelen als ik weer terug ben in Nederland.
Nu nog even genieten van m'n laatste 2 maandjes!

see ya! love u all!





  • 27 April 2011 - 11:25

    Lotte:

    Oeh een lang maar leuk verhaal Mer! Ik was volleybal al weer helemaal vergeten, hihi talentje!

    Gelukkig kom je inderdaad over 2 maanden terug, het moet niet langer duren hoor anders kom ik je halen! haha

    Kusjes

  • 27 April 2011 - 11:29

    Opa En Oma:

    Zag achter de computer zittend je laatste reisverslag "binnen"komen.
    Zoals altijd weer boeiend !
    Onze laatste belevenissen staan al
    in de mail naar je.
    Tot over 2 !! maanden
    Liefs van oma en op[a

  • 27 April 2011 - 19:02

    Henriette:

    lieve Merle,

    het was inderdaad lang geleden maar we zijn je echt niet vergeten :-)
    heel bijzonder dat je over 2 maanden alweer terug komt. Erg leuk om je verslag te lezen. Wat een geweldige tijd. Geniet nog van alles wat je daar meemaakt (ook van school).
    dikke kus van de harderwijkers

  • 28 April 2011 - 18:45

    Tantutje Jose:

    Ha Stoere nicht, wat een gave foto's!
    Deze week was ANTM op tv en Nieuw Zeeland was het land waar ze fotoshoots deden en waar de finale is. Wat een schitterende landschappen!!
    Tot over 2 maanden en dikke kus, ook van Hans en Veerle

    P.s; Hans is inmiddels geslaagd voor 747 gezagvoerder. Gaaf hè?!

  • 29 April 2011 - 21:25

    Veerle:

    Merle!
    Echt super leuk om te lezen hoe leuk en anders het daar is.
    Jij zit daar gewoon lekker te chillen, volleyballen en party'en echt leuk :)
    Geniet van de laatste 2 maanden!
    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Merle

Op dit weblog ga ik bijhouden wat ik allemaal mee maak in het o zo verre Nieuw Zeeland.

Actief sinds 26 Juli 2010
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 22419

Voorgaande reizen:

28 Juli 2010 - 28 Juni 2011

Op uitwisseling in Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: