Zeehonden,skydiven en wortelstampot. - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Merle Maas - WaarBenJij.nu Zeehonden,skydiven en wortelstampot. - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Merle Maas - WaarBenJij.nu

Zeehonden,skydiven en wortelstampot.

Door: Merle

Blijf op de hoogte en volg Merle

28 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Nelson

Kiorakiora!

Oeps ik was m'n weblog een beetje vergeten! mijn excuses. Doordat ik meer dan anderhalve maand niet geschreven heb geef ik alleen de highlight anders hebben jullie straks 3 pagina's om te lezen en dat is nou ook weer niet de bedoeling!
16 januari: Ik had hele erge ruzie gehad met michael voor ongeveer een maand maar deze dag hebben we het gelukkig weer bijgelegt:)
17-22 januari: Naar de Malbouro sounds om daar als vrijwilliger op een kinderkamp te werken. Samen met allemaal andere jongeren dus het was super gezellig! Wel elke ochtend opstaan om 6:15 (!!!).Voor de mensen die mij een beetje kennen weten dat dat niet echt m'n ding is..
23 januari: vriendinnen kwamen naar mijn huis om lekker te chillen en film te kijken.
25-31 januari: we gingen 'kamperen' aan het strand. Nouwja kamperen.. de tent van m'n hostgezin is net een huis en ze nemen echt ALLES mee...: een broodrooster, groote bbq, koelkast, waterkoken, alle keukenuitrusting, alle mountainbikes,tostiaparaat.. ja kan het echt zo gek niet verzinnen of ze hadden het mee! Weer een hele andere ervaring...
We hebben deze week heerlijk aan het strand gelegen,boottochten gemaakt, gewandeld en 'kampingactiviteiten'.
De 28e kwam er een vriendin van Georgia en mij met ons kamperen wat natuurlijk erg gezellig was.
de 29e kwam lisa(m'n bff hier)ook nog. Dat was eeeerg leuk want haar had ik bijna een maand niet gezien omdat zij op vakantie was!
's nachts hebben we een hele tijd bijgepraat op het strand onder de sterrenhemel :) de 30ste hebben we een zwem/klim tocht gemaakt. We probeerden door een klif te klimmen en toen stonden we oog in oog met een reuzen zeehond!!! die stond de brullen in ons gezicht! only een halve meter afstand. Scary harry!
dan denk je dat zeehonden van die lieve schattige beestjes zijn weetjewel.. nou niet dus!!
na een heerlijke dag met m'n hostfamily &friends gingen lisa en ik 's nachts naar het strand. Daar kwamen ook andere vrienden van me langs omdat ik die nacht 18 jaar zou worden! Ik heb toen een geweldige nacht gehad. Een heerlijke introductie van mijn 18 jarige bestaan. Uiteindelijk gingen liz en ik rond 6 uur slapen.
De volgende dag gingen we weer terug naar huis(op m;n verjaardag dus).
Thuis aangekomen heb ik de pakketjes+kaartjes opengemaakt die mijn lieve familie en vrienden uit Nl me hadden opgestuurd. Wat super lief! dan besef ik weer hoe dierbaar m'n family en m'n beste vrienden voor me zijn:) Super bedankt voor alle cadeautjes,kaartjes en lieve emails! Ik kon natuurlijk weer niet m'n tranen binnen houden haha wat ben ik toch heerlijk emotioneel altijd.
's middags ging ik naar Lisa's huis. Daar werd ik toegezongen in het maori wat natuurlijk een superervaring was. Ook allemaal super leuke cadeautjes van hen gekregen, lieve mensen.
's avonds ben ik uiteten gegaan met m'n hostgezin en lisa. Opnieuw lieve/leuke cadeautjes. wat een geluksvogel ben ik toch.
Vanaf 1 februari moesten we helaas weer naar school. Maar zo erg vind ik dat nou ook weer niet want ik heb hele leuke vakken:
Drama
Art
Music
Hard material
PED(gym)
& religion (dat moet iedereen nemen)
Ook heb ik een nieuw vriendengroepje gevormt(die van vorig jaar gingen naar de uni) dus dat is natuurlijk ook fijn.
04-02-11: bowlen met vrienden+vriendinnen
05-02-11: 's middags ging ik eerst een outfit scoren met lisa voor m'n feest. 's avonds was dus m'n feest, dat hadden vrienden voor me georganiseerd. Bij 1 van m'n vrienden thuis... hij had een zwembad en jacuzie.. ook helemaal niet erg natuurlijk. 's nacht gingen we nog uit. Kortom een top avond gehad.
06-02-11: Eerst de nieuwe exchangestudent ontmoet en 's avonds weer een party!
07-02-11: M'n vrienden van school kwamen langs en toen hebben we gezellig samen gedineerd en gezwommen in onze swimmingpool. heerlijk dagje.
08-02-11: met m'n schoolvrienden naar de mall geweest en 's avonds naar lisa's grannie. Daar moest ik afscheid nemen van sam, lisa's broer.. bit heartbroken!
09/10/11-02-11: op schoolkamp!
De twee leukste dingen die ik heb gedaan:
-van een heeeele hoge gras berg/heuvel afgegleden op een kartonnen doos. echt super gaaf! naderhand m'n kont vol met blauwe plekken en sneden maar het was het helemaal waard.
- met zeehonden gezwommen! zoooo cool. Er waren echt wel 30 zeehonden!
Je voelden je echt 1 met de natuur.
11-02-11: 's avond kwam mama!
11-02-11: met mama naar de Nelsonmarket geweest. Het linksreiden was voor mama nog wel lastig,voor mij hilarisch!
Rond 4 uur kwamen de gasten voor de bbq. Ik had wat vrienden+family uitgenodigt om mama te ontmoeten enzo. Het was erg gezellig.
13-02-11: op naar Christchurch (5:30 wat houd ik toch van mornings..) om hans op te pikken van het vliegveld.
Toen opweg naar the mountcook!
14-02-11: Een hele mooie wandeling gemaakt bij the mount cook. zelfs ik heb er van genoten..! moet je voorstellen:)
15-02-11: op naar queenstown! Mama en ik zijn oa gaan lunchen op de boulevard van queenstown. Super gezellige boulevard met een prachtig uitzicht en straatmuziekanten enzo.
16-02-11: Naar de milfordsounds geweest. We hebben daar een boottocht gemaakt wat erg mooi was.
's avonds uiteten geweest aan de boulevard vn queenstown:)
17-02-11: Naar wanaka. En weeeeetje wat ik daar gedaan heb...? GESKYDIVED!! SUPER COOOL!. Gaafste ervaring ever.
mama vond het ook erg fijn dat ik het wilden doen .... NOT!.
Toen ik op het randje van het vliegtuig zat kreeg ik toch een beetje de kriebels hahah. en dan stort je gewoon naar beneden voor een minuut lang!!! Na een minuut gaat dan je parachut open en dan is het chillen in the air baby!
Ik heb er ook een video van dus die zal ik snel aan jullie laten zien als ik terug ben=)
's avonds met mama naar de film geweest. een super schattige kleine bios met echte lounchbanken er in.
19-02-11: Naar een gletcher gelopen+in een regenwoud gelopen (hoe bedoel je het tegenovergestelde?) en gegeten en gedronken in een super ouderwetse maar super coole kroeg die je zo in een film zou kunnen tegenkomen weetjewel(?).
20e: Langs de westkust terug omhoog. Nog een aantal mooie stops gemaakt en toen kwamen we aan in Kaiteri waar we gingen kamperen.
21e: wandelen in het abel tasman national park. prachtig prachtig.
22e: zalmgevist en toen weer opweg naar Nelson! Daar oer hollands voor iedereen gekookt(wortelstampot met worst).
23e: afscheid genomen van mama en toen op naar school.. naar het 'normale' leven..
's avonds gingen we naar een concert met m'n hostfamily. Super vet met allemaal nwe zeelandse bands!
24e: m'n eerste volleybalgame gespeeld. Ik speel nu dus volleybal want ze hebben geen hockey op onze school.
25e/26e/27e Hele weekend bij Michael geweest.
27e: terug gekomen van michael toen had ik een pick nick met 2 vriendinnen van school en 's avonds had ik een deserdnight met de andere afsers.
Vandaag: Te horen gekregen dat we met drama gaan optreden op het shakespeare festival! we spelen een spel van romeo en julliet.
Na school naar m'n pumpkin geweest(lisa) en daar hebben we voor iedereen daar gekookt.
Sam was weer thuis gekomen van Christchurch omdat daar dus net die aardbeving heeft plaatsgevonden.
De omstandigheden zijn daar nog steeds niet goed. Erg veel mensen zonder onderdak en water, veel mensen overleden, veel mensen nog steeds zoek, de mooie oude gebouwen zijn gesneuveld. Heel nz is in rouw.
Christchurch is hier 5 uur vandaan dus ik heb er niks van gevoeld dus alles is prima met mij.
Heel veel lebbers van je dochter/nichtje/vriendin/beste vriendin/buurmeisje/s-dochter/lover/zusje/s-zusje ... nog andere surgesties?
xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 28 Februari 2011 - 10:24

    Jose:

    Moest inderdaad afgelopen week vaak aan je denken omdat ik me inderdaad afvroeg of je dichtbij Christchurch woont. Was het leuk/emotioneel om je moeder weer te zien? Wel bijzonder zeker!
    Liefs uit een fris Harderwijk
    José
    XX

  • 28 Februari 2011 - 11:40

    Henriette:

    nog een bericht van die andere tante uit Harderwijk (waar de zeehonden gelukkig gewoon achter het hek zitten). Geweldige belevenissen en leuke ontmoetingen, vooral dat je moeder "zomaar even langskomt..."
    wij hebben ook veel aan jou gedacht na de aardbeving en het doet ons goed te lezen dat het goed gaat met je. dikke kus vanuit Harderwijk

  • 28 Februari 2011 - 12:36

    Lottee:

    Hello!! :) ik geloof dat ik niet de enige was die enorm schok van die aardbeving daar! Maar wat fijn dat het goed met je gaat, en wat een super leuke foto's! Echt heel gek om Inga zo naast jou te zien :P maar wel echt heel leuk!

    Geniet!

    kusjes

  • 28 Februari 2011 - 15:38

    Marjan :

    En hier een berichtje van je liefste tante uit Uje. Fijn dat het goed met je gaat en ik wist al dat je niet dichtbij Christchurch woonde maar wist niet waar je met mama zou zijn. Gelukkig alles goed met jullie. Skydiven, wat stoer. Wij hebben dat 20 jaar geleden ook gedaan en dat was een ervaring om nooit te vergeten. Weer iets om van je lijstje af te strepen. Komend weekend carnaval. Pepijn gaat met Emma een avond op stap. Volgend jaar mag jij ook mee! Geniet nog van de komende maanden en veel liefs uit Uden.

  • 28 Februari 2011 - 20:48

    Leontine:

    Ha Mer, geweldige oranje outfit. Werden ze niet bang van je daar boven in de lucht? Spectaculair!!!!!! X van je s-moeder

  • 28 Februari 2011 - 21:41

    Je Echte Vader!:

    Heerlijk zo'n verslag van mijn dochter.
    Wat een topjaar heb je daar.
    Een verjaardag op het strand, met mensen waarvan je het bestaan niet eens wist een half jaar geleden. Dat moet een zeer speciale ervaring zijn.
    Een vriendengroep die een feest organiseert voor jou en toegezongen worden in het Maori. Merle wat een geschenk, dit jaar.
    Geniet met volle teugen.

    Big Hug

  • 02 Maart 2011 - 21:42

    Berry:

    Dag lieve Merle,

    Het duizelt me zo ongeveer als ik je verhalen lees......heerlijk gewoon. Het enthousiasme spat er van af. We wisten dat je aan het rondreizen was met Inga en Hans; wat waren we blij dat Inga ons direct terug SMS-te dat alles goed was met jullie....... ook dat is dus NZ. Geniet nog fijn en zorg wel even dat je de rol van Julia krijgt en zoek even een fraaie Romeo :) klapzoen van mij

  • 08 Maart 2011 - 12:59

    Oma Anneke:

    lieve merle
    ik ben hier in Uden bij hans en marjan en loes en emma. ik heb net je verslag gelezen, leuk! ik zie dat je het heel erg naar je zin hebt en dat je heel veel dingen mee maakt. leuk dat je moeder er is geweest. nou merle, lieve groet van oma anneke. het ga je goed!
    dag lieve meid!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Merle

Op dit weblog ga ik bijhouden wat ik allemaal mee maak in het o zo verre Nieuw Zeeland.

Actief sinds 26 Juli 2010
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 22420

Voorgaande reizen:

28 Juli 2010 - 28 Juni 2011

Op uitwisseling in Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: