Het einde is in zicht..! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Merle Maas - WaarBenJij.nu Het einde is in zicht..! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Merle Maas - WaarBenJij.nu

Het einde is in zicht..!

Door: Merle

Blijf op de hoogte en volg Merle

07 Juni 2011 | Nieuw Zeeland, Nelson

Het einde van mijn fantastische jaar zit er nu echt bijna op. Nog 3 weekjes en dan zit ik alweer in het vliegtuig opweg naar Nederland. Eerst zal ik jullie nog eventjes iets vertellen over de afgelopen weken.
Ik heb weer veel meegemaakt.
28-04-11 tot 02-05-11 Met m'n Hostsister,Georgia, en een vriendin,Ada, Naar Auckland(grootste stad in NZ) en Wellington(de hoofdstad) geweest. We hebben een super tijd gehad.Lekker veel geshopt.Ik heb bijvoorbeeld een broek,schoenen en een top voor 23 dollar gescoord .. dat is ongeveer 12 euro .. WAUW zijn jullie niet trots op me?? en ook nog eeens goeie kwaliteit! Natuurlijk hebben we ook alle de toeistische attracties bezocht.
03-05-11: Helaas weer naar school. Yak. 's avonds naar Youthgroup geweest wat erg gezellig was.
04-05-11: Met m'n hostsister een leuke middag gehad. Het is erg leuk dat we zowel zussen als vriendinnen zijn geworden de afgelopen maanden.
'S avonds naar Jared om aan m'n song te werken. Zo als de meeste wel weten ben ik een lied aan het composeren. Super leuk om te doen maar het neemt ook wel super veel tijd in beslag.
05-05-11: Met 3 vriendinnen van school town in geweest.
06-05-11: Ik had een party van een vriendin die net 18 was geworden. Dus natuurlijk groot feest! en daar houd ik natuurlijk wel van :).
07-05-11: Zaterdag met vriendinnen naar ZUMBA! Hahah het is echt hilarisch. Sommige movements kunnen wij jongeren doen omdat we weten hoe we ze moeten doen omdat we die movements ook op partys gebruiken. Maaaaar wat oudere vrouwen kennen die movements niet dus dat ziet er soms hilarisch uit zoals je wel begrijpt.
In de middag ben ik met Caro, Michael en Luck naar de theater voorstelling Chicago geweest.
I LOVE MUSICALS :D
Na de Musical gingen we wat winkels in om wat uit te zoeken voor (host)moederdag. Het was echt cute om te zien hoe de jongens iets uitzochten voor hun moeder haha. De ene kwam aanzetten met een bos erg lelijke gele bloemen en de ander met een teddy beer! 's avonds bleef ik slapen bij Caro.
08-05-11: Eeen familie dag met films an pizza. I LOVE MY HOSTFAMILY (most of them haha)
09-05-11: Naar youthgroup geweest en daarna moest ik afscheid nemen van een vriendin die weer terug ging naar Germany. Dat haat ik echt een een exchange.. 'saying goodbye' Mensen gedag zeggen die je misschien nooit meer terug ziet maar waarmee je super mooie memories hebt.
10-05-11: in de avond had ik youthgroup. Daar doen we games, zingen we en bidden we. Daar heb ik ook een super leuke vriendengroep gevormd. Ook van deze vriendengroep heb ik veel geleerd. Deze vrienden hebben me vragen en antwoorden mee gegeven die mij in een opzicht wel veranderd hebben.
11-05-11: Met caro Town in geweest.
12-05-11: na school met jared aan m'n song gewerkt. A ik ben erg benieuwd wat jullie er van zullen vinden! De song is 1 van mijn bewijzen dat ik zeker iets geleerd heb dit jaar. Ik heb geleerd hoe ik piano kan spelen en hoe ik een lied kan composeren.
13-05-11: Een meiden avond gehad met Ada.
14-05-11: Zumba met vriendinnen. 's middags kwam Debbie langs. 's avonds met 4 vriendinnen in de VW(zo'n oude kever weetjewel?) naar Motueka geweest. Daar zijn we uiteten geweest en daarna naar de film. Erg leuk meiden avondje.
15-05-11: 's ochtends naar de kerk. 's middags met ada een film gekeken. 's avonds met Debbie, Georgia en Ambro naar een dance avond geweest op school. 's nachts een discussie gehad mey zowel mama als papa. Altijd fijn als ze allebei iets totaal anders van je willen! Maar ik moet natuurlijk mijn eigen beslissingen maken en het niet altijd laten afhangen van wat anderen willen!.
16-05-11: youthgroup time:)
17-05-11: youthgroup time AGAIN :)
19-05-11: Met ada en Caro naar de mall en daarna gechillt met Ange (vriendin van vorig jaar school). Het is erg leuk om zoveel verschillende vriendinnen te hebben. Allemaal leren ze je iets anders!
20-05-11: Met 3 JONGENS GREASE gekeken hahah hoe vind je die? ze konden ook nog eens alle liedjes meezingen hoe geniaal is dat?
's avonds nog een kleine party.
21-05-11: Naar de markt met m'n hostmom and m'n hostsister.
's middags op m'n mountain door de bergen(!) naar Michaels huis. Begrijp me niet verkeerd, i love mountains, buuuut niet om op te fietsen... dat is meer mam's thing!
's avonds met michael naar Rock quest geweest. Dat is een concert waar alle school bands uit te regio spelen.
22-05-11: ik moest in speech houden voor AFS en mensen die op een exchange willen over mijn experience in nz. Het ging super goed en ik kreeg veel complimentjes. Als je mensen verteld over wat je wel allemaal niet gedaan hebt dan voel je weer even how great het jaar wel niet is geweest!
24-05-11: youthgroup.
25-05-11: We houden een muziek avond op school waar leerlingen konden komen kijken naar andere leerlingen die hun performance deden. Ik heb een blind meisje in m'n klas en ik wist dat ze er graag heen wilden maar ze kan daar natuurlijk niet zelf heen dus ik had haar gevraagt of ze met mij wilden gaan. Dat vond ze erg leuk! We hebben er een gezellige avond van gemaakt :)
's avonds nog even met Jared aan m'n song gewerkt!
27-05-11: M'n afs vrienden kwamen naar ons huis voor een sleepover. Leuk met al die nationaliteiten bij elkaar.
28-05-11: Ada kwam de hele dag. 's avonds met caro and haar hostfamily naar een bakstebalwedstrijd geweest en daarna naar de film 'hangover 2' geweest.
29-05-11: naar de kerk. Daarna met michael en een aantal vrienden van hem gechillt.
30-05-11: youthgroup
31-05-11: met Ada geprobeerd m'n koffer in te pakken om te kijken hoeveel ik al overweight was....! VRESELIJK VRESELIJK VRESELIJK. Toen ik aan het inpakken was voelden ik echt dat ik ECHT bijna wegga :(
's avonds youthgroup.
03-06-11: we hadden een run op school. Met de hele school 5 km rennen. Ik dacht dat wordt een disaster maar het viel eigenlijk reuzen mee.
Na school naar caro geweest. Eeen gezellige avond gehad. Met haar hostparents uno gespeeld. Dat spel heb je echt over de hele wereld ae??!
Ik bleef 's avonds slapen.
04-06-11: Met Ada en caro town in geweest op cadeautjes te kopen voor het thuisfront. ' s avonds blijven slapen bij Ada.
05-06-11: met Ada naar haar kerk geweest. Toen kwam ada de hele dag naar ons huis.
06-06-11: Caro kwam langs :)
vandaag ga ik met 3 vriendinnen een international diner houden :)

Nog weken en dan kom ik na 11 maanden weer terug naar Nederland. Ik heb hier een top jaar gehad. Ik heb al m'n goals berijkt. Ik heb hier veel meer zelfvertrouwen gekregen. Ik heb andere cultuur ervaren die je niet kan ervaren als je ergens op vakantie bent.
M'n engels is zooooo veel beter dan het was toen ik hier kwam. Ook heb ik zoo veel van het prachtige landschap gezien. Ik heb zo veel geweldige en verschillende vrienden van over de hele wereled gemaakt. ennnnn ik heb een nieuw 'thuis'!
Ik wil iedereen bedanken die mij financieel en emotioneel gesteund hebben! zonder jullie had ik het niet gekunt :)
heel veel liefs en ik zie je in 3 weekjes!

  • 07 Juni 2011 - 06:22

    Tantutje Jose:

    Ha stoere nicht,
    Jeetje, alweer bijna naar huis. Time flies! Komend weekend Mazenweekend, we zullen de tuttebellen wel missen hoor:-)
    Ik wens je een goeie afronding daar, succes met je lied en hele goeie terugreis.
    Dikke kus van je tante.

  • 07 Juni 2011 - 09:55

    Oma En Opa:

    Lieve Merle,
    Geweldige ervaring voor je.
    Wij kijken er naar uit dat je naar
    Nederland komt.
    Het logeerbed staat klaar voor je !!
    Tot binnenkort. liefs ui Laren

  • 07 Juni 2011 - 12:02

    Lotte:

    Mooi verhaal weer Mer! :)
    Ik ben echt zoo blij dat je het zo leuk hebt! Ik moet alleen wel zeggen dat ik je heeeeel erg mis, dus gelukkig is het bijna zo ver!
    Heel veel kusjes

    p.s je moet inderdaad gewoon doen wat jezelf wilt hoor, ik bedoel, jij komt thuis, en niet je ouders..

  • 08 Juni 2011 - 12:02

    Marjan:

    Hee Lieve Merle,

    Wat gaat de tijd toch snel, zeker voor jou daar. Wij zijn natuurlijk hartstikke blij dat je weer naar huis komt, nog blijer zijn we dat je het daar zo super naar je zin hebt. Wel jammer dat je het komend weekend er niet bij kunt zijn. Wij denken veel aan jullie. Nog een paar super weken gewenst en euhhh... als "oudere" vrouw vind ik Zumba ook leuk. Die bewegingen lukken mij ook. Wij gingen vroeger ook stappen Merle. hihi. Hopelijk zien we jou op 9 juli. Dan wordt Emma 16!!.
    Heel veel liefs van ons uit Uden.xxxx

  • 08 Juni 2011 - 20:57

    Henriette:

    Niet te geloven dat het jaar alweer bijna om is en dat je weer naar huis komt. Je kan terugkijken op een geweldige tijd. Veel gezien en geleerd. Daar zul je je hele leven profijt van hebben. Nu in Nederland aan een nieuwe tijd beginnen, studeren! misschien dus tot ziens bij de verjaardag van Emma...
    dikke kus ook van Laurens, Matthijs en Robin.
    p.s. dat ZUMBA dansen ga ik dus niet doen ;-)

  • 10 Juni 2011 - 19:55

    Berry:

    Lieve Merle,

    Wat een heerlijk verhaal. Je schrijft zo beeldend dat ik je bijna kan zien dansen, partyen, shoppen enz. Het is prachtig en ook wel bijzonder datje zo veel mooie, echte mensen hebt ontmoet en dat NZ zo warm voor je voelt......maar wat ben ik blij dat het bijna de 29ste is! weet wel dat we je hier totally niet forgotten zijn. xxxxxxxxxxx Berry

  • 28 Januari 2014 - 19:24

    Lora:

    Beste Merle,
    Wat fijn dat je zo veel plezier hebt! Ik weet dat je me niet kent, maar ik denk er zelf ook over na om een jaar naar Nieuw-Zeeland te gaan! Zou je misschien willen helpen? Ik heb namelijk best wat vragen haahha. Bijvoorbeeld over het geld; nu heb ik al gelezen dat je bijdrages hebt gekregen van familie en vrienden, maar weet jij misschien nog andere opties? Dit is voor mij best wel een groot punt aangezien het ver-schrik-ke-lijk veel geld kost. Ook staat er jammer genoeg niks over de prijs om naar Nieuw-Zeeland te gaan. Hoeveel heeft het jou gekost als ik vragen mag? Ik ben ook benieuwd hoe het sociaal ging, naar wat voor school ging je en was het moeilijk dat je niemand kende? Ik hoop heel erg dat je me kan/wil helpen!
    Lieve groet,
    Lora

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Merle

Op dit weblog ga ik bijhouden wat ik allemaal mee maak in het o zo verre Nieuw Zeeland.

Actief sinds 26 Juli 2010
Verslag gelezen: 1948
Totaal aantal bezoekers 22416

Voorgaande reizen:

28 Juli 2010 - 28 Juni 2011

Op uitwisseling in Nieuw Zeeland!

Landen bezocht: